torsdag 8 januari 2009

Nu får jag skärpa till mig!

Nu har jag ju inte skrivit något inlägg alls sedan vi kom hem från semestern.

Ja ja, bättring får det bli.

Idag har jag gjort en glukosbelastning hos MVC. Min barnmorska har tjatat och tjatat sedan jag var på inskrivningen, men jag har hela tiden skjutit upp det, då jag mått illa osv, men nu var jag tvungen att göra det iallafall. Jag har hela tiden tyckt det varit onödigt, då jag inte hade några tecken på att det skulle vara någon diabetes på gång, och när Tova föddes var ju hon en normalstor bebis.

Testet var inte något som jag önskar att någon annan behöver göra. Först fick jag fasta från kl 22.00 igårkväll (varken äta eller dricka). Sedan fick jag ta ett blodprov i morse kl 8.00, sedan dricka 3 dl sockerlösning på högst 4 minuter. (Det var inte så lätt som det låter kan jag garantera) Sedan fick jag sitta och vänta i 2 timmar, och sedan nytt blodprov. Men det visade ingenting! Allt såg jättebra ut! SKÖNT!!

Jag skall se om jag inte kan ta någon magbild snart och lägga ut, nu börjar den bli lite stor tycker jag. 10 veckor kvar nu. På jobbet är det fortfarande inte klart vem som skall vikariera för mig, känns lite jobbigt samtidigt som jag försöker att inte bry mig..

Kram på er! / Linda

Inga kommentarer: