lördag 22 november 2008

Phuket....

Hej,

Idag har vi fördrivit dagen i Phuket, ca 1,5 timmes resväg härifran. Vi hade hzrt en egen minibuss som skulle följa med oss hela dagen. Perfekt. Hade ju varit lite smidigare om han kunnat nügon engelska. Vi fick börja resan med att aka in till Khao Lak för att prata med en kvinna och berätta vart vi ville aka. Som vi visste det. Vi hade ju hoppats fa en del rad pa vagen. Men det sket ju sig.

Vi tog i alla fall riktningen mot tva olika köpcentrum som de sa skulle vara bra.
Tova tyzckte det skulle bli jättekul att fa aka pa utflykt och dessutom fa aka buss. Toppen.
I ungefär en halvtimme. Sista timman var inte lika kul, Men men.

Första stället vi hittade var riktigt bra, men vi hade hört att det andra stället skulle vara bättre sa vi stannade inte sa lange. Hittade dock en hel del bra grejer som vi tyckte vi fick till bra priser.
Skönt att inte behöva pruta när man köpte ngt oxa eller att det stog nan säljare bakom varje buske och ropa de baby baby eller madame, loooking looking.

Roligast är ju de som tror de ska impa med sina svenska kunskaper som en kille sa, kom och kolla, billig skit. Han anade nog inte hur rätt han hade.

Nästa ställe vi kom till lag i Patong, vid Bangla Road. Skulle tydligen finnas en massa bra shopping där. Vi blev avsläppta vid ett varuhus och intog först lite mat.
Efter detta sa insag vi att det inte var alls lika bra affärer här som pa det första varuhuset.
Men sa kan det vara, hittade lite roliga grejer iaf, plus att vi kom iväg pa utflykt. Det är ju toppen.

När vi kom hem var vi svettiga sa det var bara att slänga sig i poolen för ett dopp.

Tovas nyfunna idol och badkompis, Altea pa 3,5 ar hade ju simfötter sa detta var vi ju tvungna att skaffa till Tova. Hon har för övrigt blivit en riktig liten fick sen vi kom ner. Efter att vi köpt nya armpuffar till henne ( andra paret, det första paret jag köpte var för stora och dessutom sönder, kanon verkligen....) sa har hon börjat vaga sig pa att simma lite själv. När vi kom ner var inte det pa fragan, och med simfötterna far hon riktigt bra fart i poolen. Det roligaste är dock att hoppa fran alla möjliga kanter, sa det är det vi gör mest.

Försöker lägga ut en liten film pa henne när hon hoppar som bäst. Givetvis maste man ju räkna till tre varje gang ( numera med ett väldigt rullande rrrrrrrrrrrrrrr )...


I morgon har vi tänkt att slappa hela dan, vilket ska bli skönt.

Pa mandag bär det av pa utflykt igen, da ska vi rida elefant. Blir spännande och se om lilla fröken vagar. Hon säger att hon gör det men vi far se. Kan nog bli ett roligt minne för henne iaf.

Iförrgar gick Linda iväg pa massage, fick bli fotmassage eftersom hon har lite svart att lägga sig pa mage ( konstigt jag vet...)

Sa igar skulle jag iväg och gotta mig lite hade jag tänkt.

För mig är massage nagot skönt och avkopplande och där man i bästa fall kan somna en lite stund. Hade för övrigt oxa lite ont i ryggen för sängarna här har en del övrigt att önska.

Men jag misstog mig ganska fatalt om massagen. Armbagarna, knäna och fingrarna pa kvinnan som masserade mig var bland de vassa jag nagonsin träffat pa. Här skulle da minsann inte sovas nagot det var helt klart. Fick stilla mig för att inte springa därifran efter fem minuter för all smärta.

60 minuters pina. Trodde aldrig det skulle ta slut. Före kändes det som 300 baht (75 kr) var ett fynd, men efter var det ett ran, vem som helst annars kunde fatt misshandla mig för mindre....

Dagens Tovacita, ( om badvattnet ) Varmt och skönt!

Det är det sannerligen, ibland är det knappt sa havet svalkar.

Känns lite konstigt att ni har snö därhemma, vi berättade för Tova om det och hon var ett enda fragetecken, snö mitt i sommaren?

Det var nog allt för idag!

Maila oss gärna om det är nagot roligt som hänt hemma eller skriv en kommentar!

Ha det bra!

/Per, Linda och Tova.

6 kommentarer:

lilläng sa...

Hej! Kul att läsa hur ni har det, det låter helt fantastiskt! Fantastiskt är inte rätta ordet i Timmele just nu. Halsont, snuva, igenisad bil och VP-larm är vårt status. Längtar efter advent och - ja faktiskt - efter er ;). Ett ljus i mörkret är att det idag är strålande solsken, typ-1grad och några cm nysnö, pulkan har varit framme, kul!
Många kramar Jenny, Peter och Elma

Farmor sa...

Hej. Kul att läsa att ni har det bra. Här är det lugnt och skönt. Vi har varit ute och gått en långpromenad i det vackra vintervädre. Vi firar Ulf nästa helg, han har varit lite krasslig. Sköt om er! Kramar från oss.

Anonym sa...

Ah va söt hon är, Tova!
Syster yster jag hade kunnat pina dig för en kopp te haha;)

Om ni inte redan har så kan ni kolla in mina vinterhyfs(snart california) på
http://frida-hemmahosmig.blogspot.com

janne sa...

Jag skulle nog behöva gå en kurs i hur det här fungerar.Har skrivit flera ggr men det verkar inte som att jag gör rätt.Kul att höra från er och att se "poolens härskarinna"hoppa från kanten.
Vi var och tittade på en lägenhet i fredags!och bestämde oss direkt att vi ville ha den och det verkade på hyrsvärlden som att det kunde bli så!Men i Lördags middag ringde hon tyvärr och sa att den gått till en annan.

Ella och co. sa...

Det ska bli rolgt att höra/läsa vad ni (och speciellt Tova då) tyckte om att rida på elefanter!
Två barn sover, bara en kvar som vandrar omkring här. Han slocknar nog snart han också. Jag ska ägna resten av kvällen åt skelettet och muskler samt ett antal instuderingsfrågor på det... Låter intressant, eller? Jag hade hellre varit där ni är!
Simon hälsar att han hade också velat rida på elefanter!
Kramar!!

Anonym sa...

Pappa jag tycker du verkar fixa det bra =)

Alla skriver intressanta saker de själva har gjort...
Jag har jobbat och beställt klipptid haha. TADAAAMMM!!!!

Dock är det min sista vecka på jobbet-Det är ju lite intressant i alla fall.