tisdag 25 november 2008

Rattan!

Vi fick förresten byta rum häromdagen, da vi legat vakna i flera timmar av att den där förbaskade rattan antagligen hade fatt tag pa en fagelunge som den dragit med in i huset och som lag där och skrek halva natten, Tova fragade, vad är det som kvittrar? Sa nu fick vi ett rum som ser likadant ut, fast ligger ännu närmare poolen och havet. En dag efter vi hade flyttat sa sag vi att rummet hade fatt nya gäster, undrar hur de sover?'

Jag var ocksa sa glad att jag inte har sett nagon kackerlacka här, men sa igar sa pratade jag med den andra svenska familjen och da sa de att de hade hittat en levande ca 5 cm stor kackerlacka i sitt badrum. Gissa om jag snabbt gick in i varat och ställde en schampoflaska över avloppet!

Kram igen!

1 kommentar:

Ella och co. sa...

Hej!
Exotiskt med alla djur ni får uppleva... Elefanter, råttor och kackerlackor. Jag minns Teneriffa och kackerlackan med stort K. Jag förstår att du tog till schampoflaskan!
Jag läste i tidningen om kaoset på flygplatsen i Bangkok (för visst var det väl Bangkok, det var en snabbläsning vid frukosten). När är det tänkt att ni ska åka hem? Har det lugnat sig?
Hoppas vädret blir bra nu de här sista dagarna!
Ha det bra! Camilla